Thursday, May 23, 2013

pesan org tua-tua..

setahap mana kita percaya pada pasangan kita?mak mertua ada pesan..walau apa pun yg berlaku..baik mana pun pasangan kita..jangan percaya 100%..rasa tekanan yg amat ntuk redha akan pesanan itu..kerana setakat hari ni..100% is the right number that i can give to him on his loyalty..adalah satu benda yg susah untuk tidak percaya benda yg kita dah percaya..from the first day i have the gut to accept him.,masa tu dah tanam dah..dia percayakan aku..so i have to trust him, and honestly..he is the greatest man i ever met and i really believe him.

'abg..betul ke org cakap jangan percaya kat lelaki 100%' semalam tiba2 rasa nk bertanya..

'erm..betul..jujur abg cakap..memang betul' dangg!tiba2 sebal rasa.. so, maknanya aku x bleh percayakan en FM 100%?macama mana nih?serius rasa tertekan ..kenapa tertekan sebb on that moment ..even smpai saat ni pun..i can say i trust him 100/100..macam mana nk kurangkan kepercayaan itu tanpa ada sebb yg logik..tanpa ada apa2 isu..i have to reduce my trust on him because   of no reason..but i have to because it says so..'u can not trust man 100%'  thats it..

terus aku senyap..mcm sedih sebb benda yg kita rasa betul..tapi kene juga buat seperti yg kita rasa x betul..rasa mcm bersalah sangat nk ragu2 kat en FM. mcm benda mengarut..

'sayang percaya kat abg x? en FM tanya lepas lama aku senyap..yer la duk pikir kan..

agak2 nk jawap apa? nak je jawap yer...percaya sepenuhnya..tapi bila kita tahu jawapan kita tu x selari dengan apa yg dia bagi tahu td..aku jadi blur,,nk jawap mcm mana..nak jawap tak lercaya..dah lari dengan apa yg aku pegang..mcm x jujur..mcm menipu pn ada..last2 jawapnya:

'entah..tak tahu' betapa susah nya nk jawap dengan jawapan tu ..sebb aku tahu jawapan aku lain..sedih giler nk jawap mcm tu..kalo dia sedar..mata aku dh berair..tiba2 takut..takut dengan realiti yg lelaki x bleh nk percaya sepenuhnya...

'abg xtahu laa..tapi buat masa ni alhamdulillah abg percayakan syg..insyaAllah xder apa lagi (aku tak tahu ..tapi rasa nya en fm nk bg tahu yg dia boleh dipercayai..rasanya) ..satu jer kene  ingat..kita berdepan dengan MANUSIA..' bila dia kata mcm tu..bleh faham lah kan,,anything can happen in the future..

aku senyap lagi..

'tapi..' dia sambung

'bukan x bleh nk percaya langsung..paling tidak 99.99..' terfikir kenapa abg cakap mcm tu..maybe dia bleh rasa yang aku mcm sedih dengan isu ni..so..kira mcm nk pujuk..ke tak? entah ..,tapi 99.999 tu buat aku rasa lega..yer..kira sikit je laa nk kene kurangkan kan?

apa yg ble aku cakap..he has my trust.thats it. 

No comments:

Post a Comment

say something!